خرید، فروش و انتقال امتیاز وام بانک رسالت

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید، فروش و انتقال امتیاز بانک رسالت، اطلاعات خود را وارد کنید:

فرم مشاوره رایگان

شرایط دریافت وام بانک رسالت چگونه است

برای اینکه بتوانید از بانک رسالت وام دریافت کنید، نباید به این بانک بدهکار باشید و تمامی وام‌های قبلی، تسویه شده باشند. همچنین نباید هیچ سابقه‌ای از برگشت خوردن چک داشته باشید. البته در صورتی که از شرایط دریافت وام برخوردار نباشید، بانک رسالت به شما اجازه می‌دهد تا امتیاز وام خود را به شخص دیگری واگذار کنید. به عنوان مثال، اگر پولتان برای مدت زمانی در بانک مانده ولی هنوز شرایط وام را ندارید، می‌توانید در پیشخوان مجازی بانک رسالت، امتیاز وام خود را به شخص دیگری اعطا نمائید.

برای اخذ وام مدارک زیر ضروری هستند:

وام بانک رسالت من

نکات مهم وام بانک قرض الحسنه رسالت

  • شما حتما باید در بانک رسالت حساب داشته باشید؛ بنابراین اگر حساب ندارید، برای افتتاح حساب اقدام کنید
  • شما حتما باید در سامانه مرآت اعتبارسنجی داشته باشید و میزان اعتبار خود را به ما اعلام کنید
  • شما حتما باید در پیشخوان مجازی بانک رسالت، مقدار امتیاز حساب خود را برآورد کنید

همچنین برای احراز هویت و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده کلاهبرداران لازم است تا موارد زیر را رعایت کنید:

  • شماره تماس‌گیرنده وام بانک رسالت، حتما باید همراه اول و از نوع دائمی باشد
  • به هیچ عنوان، نفر سومی را در خرید و فروش امتیاز وام بانک رسالت دخالت ندهید و به یاد داشته باشید که خریدار و فروشنده باید مستقیما با یکدیگر معامله کنند. تقاضای خرید وام برای اعضای خانواده و دیگران می‌تواند زمینه‌ای برای سوء استفاده کلاهبرداران ایجاد نماید.

مراحل گرفتن وام از بانک قرض الحسنه رسالت چگونه است؟

شما برای اخذ وام از بانک قرض‌الحسنه رسالت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه رسالت

شما پیش از هر کاری باید یک حساب بانک رسالت افتتاح کنید و اگر تا الان در این بانک حسابی ندارید، بهتر است که به آدرس www.rqbank.irsalat.ir مراجعه نمائید.

2. اعتبارسنجی مرات

در این مرحله، شما باید برای ثبت نام و دریافت وام بانک رسالت، اعتبارسنجی سامانه مرات را انجام دهید. برای شروع اعتبارسنجی در سامانه مرآت، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید که بدین منظور لازم است تا کد ملی، پست الکترونیکی و شماره همراه خود را وارد نمائید. پس از عضویت در سامانه مرآت می‌توانید درخواست اعتبارسنجی خود را وارد کنید. نتایج اعتبارسنجی در سامانه مرآت در طی چند روز به شما اعلام خواهد شد که به صورت یکی از موارد زیر خواهد بود:
• ممتاز
در این مورد شما بدون نیاز به ارائه سفته الکترونیکی می‌توانید وام موردنیاز خود را دریافت کنید.
• کاملا متناسب و متناسب
این امتیاز به شما امکان این را می‌دهد که با ارائه یک فقره سفته الکترونیکی از خودتان و یک فقره سفته الکترونیکی از ضامن به بانک رسالت، بتوانید وام دریافت کنید.
• نامتناسب
در صورتی که این امتیاز به شما اعلام شود، قادر به درخواست ثبت نام برای دریافت وام نخواهید بود و به نوعی از اعتبار لازم برای دریافت وام برخوردار نیستید.

3. برآورد تسهیلات

شما پس از دریافت نتیجه اعتبارسنجی، می‌توانید برآوردی از میزان وامی که می‌توانید دریافت کنید، داشته باشید.

4. دریافت سفته الکترونیکی

در مرحله بعد برای درخواست وام از بانک رسالت، باید سفته الکترونیکی داشته باشید و بدین منظور باید 1/2 برابر مبلغ وام درخواستی، سفته بدهید. دقت داشته باشید که اگر نمره اعتباری متناسب و یا کاملا متناسب را دریافت کردید، شما و ضامن باید سفته الکترونیکی بگیرید. بعد از اخذ سفته الکترونیکی و شناسه یکتای آن، ضامن می‌تواند برای ضمانت وام اقدام کند. لازم به ذکر است که فرد ضامن باید پیش از این کار، اعتبارسنجی مرآت را انجام دهد و پس از دریافت نتیجه آن، برای درخواست سفته الکترونیکی اقدام نماید. بدین منظور باید یکبار از طریق صدور سفته الکترونیکی اقدام به صدور سفته به ارزش 1/2 برابری مبلغ کل وام کرده و یکبار از طریق ضمانت سفته الکترونیک اقدام به ضمانت سفته متقاضی وام کند. پس از تأیید سفته الکترونیکی متقاضی و ضامن، اطلاعات موردنظر به صورت خودکار در پرونده اعتبارسنجی مرآت پیوست می‌شود و شما پیامک آن را دریافت خواهید کرد. شما برای درخواست تسهیلات بانک رسالت می‌توانید از دو طریق اقدام کنید:
1. به اینترنت بانک به آدرس ibank.rqb.ir مراجعه کنید
2. به همراه بانک رسالت مراجعه کنید

5. ورود به اینترنت بانک یا همراه بانک رسالت

در مرحله بعد برای ورود به اینترنت بانک باید از بین روش‌های رمز ثابت و یا شناسایی دوعاملی یکی را انتخاب کنید. اگر شناسایی دوعاملی را انتخاب کنید، یک کد اعتباری موقت به شماره موبال شما ارسال می‌شود که باید کد مربوطه را در کادر در نظر گرفته شده وارد نمائید. اگر هم از طریق رمز ثابت اقدام کرده باشید، باید رمزی که قبلا دریافت کردید، وارد کنید تا به صفحه اول تسهیلات سایت وارد شوید.

خرید وام بانک رسالت

سوالات متداول

1. چگونه خرید امتیاز وام بانک رسالت را انجام دهم؟

همانطور که گفتیم، برخی از صاحبان کسب و کارها با توجه به امتیاز وام بانک شما، تصمیم به خرید امتیاز وام خواهند گرفت. اگر قصد خرید امتیاز وام بانک رسالت را دارید، فرم اطلاعات را تکمیل کنید.

بدین منظور باید از طریق سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت اقدام کنید و پس از اطمینان از میزان تسهیلات حساب خود و بررسی مجدد میزان اعتبار وام خود، نسبت به انتقال امتیاز وام بانک رسالت اقدام نمائید و یا انتقال وام بانک رسالت را به ما بسپارید.

اگر شما مبلغی را در مدت خاصی در بانک رسالت سپرده‌گذاری کنید، بانک رسالت همان مبلغ را به همان مدت به شما وام می‌دهد که به این مبلغ اصطلاحا امتیاز وام رسالت می‌گویند.

برای فروش امتیاز وام بانک رسالت به خریدار امتیاز راکت بانک رسالت شما می‌توانید به سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت وارد شوید و با انتخاب منوی تسهیلات، گزینه معرفی وام را انتخاب کنید.

محدودیت‌های وام بانک رسالت که باید بدانید

باید دقت داشته باشید که میزان وام بانک رسالت محدودیت‌هایی دارد و شما نمی‌توانید به مقدار دلخواه و مدت دلخواه وام دریافت کنید. مهمترین محدودیت‌های وام بانک رسالت موارد زیر هستند:

محدودیت اعتبار سنجی

یکی از محدودیت‌های وام بانک رسالت، محدودیت اعتبارسنجی است که به موجب آن، بانک تنها به میزان اعتبار شما در سامانه مرآت به شما وام اعطا می‌کند. این سامانه بر طبق مستندات شغلی و درآمد شما، توان بازپرداخت اقساط وام را محاسبه می‌کند و سقف وام شما را مشخص می‌نماید. مثلا اگر یک کارمند دولت با حقوق 15 میلیون تومان در ماه هستید، سامانه مرآت محدودیت 100 میلیون تومانی را برای شما اعمال می‌کند و بانک رسالت بیشتر از این مبلغ به شما وام اعطا نمی‌کند. شما باید پس از ثبت نام در سامانه مرآت، مدارک و مستندات شغلی خود را در سامانه بارگذاری کنید و سپس منتظر بررسی کارشناسی مرآت در خصوص اعتبارسنجی باشید

محدودیت موجودی امتیاز

بانک رسالت منابع محدودی دارد و به همین دلیل پس از اعتبارسنجی در سامانه مرآت، به اندازه امتیازی که در حساب خود خواهید داشت، به شما وام اعطا می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که سامانه مرآت اعتبار شما را 100 میلیون تومان در نظر گرفته باشد ولی شما در حسابتان تنها 50 میلیون تومان امتیاز وام باشد، میزان وام که به شما تعلق می‌گیرد، 50 میلیون تومان خواهد بود. در صورتی که قصد داشته باشید به میزان سقف مشخص شده در سامانه مرآت وام بگیرید، لازم است تا امتیاز حساب خود را بیشتر کنید که یکی از راه‌های تامین کسری امتیاز، خرید امتیاز وام بانک رسالت است

محدودیت سقف وام بانک رسالت

در حال حاضر، سقف وام بانک رسالت برای اشخاصی که محدودیت اعتبارسنجی و امتیاز وام ندارند، برابر با 300 میلیون تومان است. بنابراین حتی اگر درآمد بالایی داشته باشید، سامانه مرآت نهایتا سقف اعتبار 300 میلیون تومان را برای شما در نظر خواهد گرفت و نمی‌توانید بیشتر از این عدد از بانک وام بگیرید. شما می‌توانید برای اخذ وام از چند نفر مختلف نیز کمک بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید به نام همسر یا فرزندان بالای 18 سال خود، وام درخواست کنید.

درباره وام بانک قرض الحسنه رسالت

وام بانک رسالت یکی از پرطرفدارترین وام‌های بانکی کشور به شمار می‌رود که با دو درصد کارمزد به دارندگان حساب قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. برای ثبت نام وام در بانک رسالت باید به صورت غیرحضوری در سایت اقدام کرد و یکی از انواع وام‌های بانک رسالت را درخواست نمود.

  • وام قرض‌الحسنه بانک رسالت

وام قرض الحسنه بانک رسالت یک وام با 2 درصد سود است و با اخذ آن، کارمزد 2 درصد به شما تعلق می‌گیرد. سقف اخذ وام قرض‌الحسنه بانک رسالت، 200 میلیون تومان است و برای اخذ آن به سپرده در بانک نیاز دارید. برای آن که بتوانید این وام را بگیرید، سپرده شما حداقل باید 6 ماه در حساب بماند. نسبت مبلغ وام به میزان سپرده در این نوع وام، 100 درصد است و اگر سپرده بیشتر از 6 ماه در حساب بماند، 2 قسط به طول مدت بازپرداخت به شما تعلق می‌گیرد.

  • وام بدون ضامن بانک رسالت

در بین وام‌های بانک سالت، وام بدون ضامن از محبوبیت زیادی برخوردار است که برای دریافت این وام نیاز به ضامن معتبر و رسمی و وثیقه الکترونیکی خواهید داشت. البته اگر از بانک رسالت، اعتبار ممتاز دریافت کرده باشید، می‌توانید بدون ضامن از این وام بهره ببرید. لازم به ذکر است که برای کسب رتبه ممتاز نباید هیچ سوء سابقه، چک برگشتی و بدهی معوقه‌ای داشته باشید تا دریافت وام بدون ضامن و سفته الکترونیکی قابل انجام خواهد بود.

امتیاز وام رسالت چیست؟

بانک قرض‌الحسنه رسالت، اولین بانک خصوصی کشور است که سیستم بانکداری اسلامی را در ایران راه‌اندازی کرده است و تمامی خدمات خود را به صورت غیرحضوری و مجازی در اختیار مردم قرار می‌دهد. بانک رسالت، سودی به سپرده‌های مشتریان پرداخت نمی‌کند و یا در قبال آن، وامی را پرداخت نمی‌کند ولی 2 درصد به عنوان کارمزد هزینه‌های بانک در نظر می‌گیرد. در واقع این بانک به ازای هر مبلغی که در بانک سپرده‌گذاری کردید، به همان مبلغ و همان مدت به شما وام با سود صفر درصد خواهد داد.

به عنوان مثال شما اگر 100 میلیون تومان را به مدت 6 ماه در بانک سرمایه پس انداز کنید، بانک موظف است پس از 6 ماه به اندازه 100 میلیون تومان و به مدت 6 ماه به صورت مضاربه‌ای به شما وام پرداخت کند. شما می‌توانید این وام را به صورت اقساطی به صورت 12 ماهه نیز دریافت نمائید.

امتیاز وام رسالت، به نوعی میزان اعتباری است که شما به واسطه میزان پولی که روزانه در حساب رسالت خود دارید، دریافت می‌کنید. شما با استفاده از این امتیاز می‌توانید وام بدون سود و با حداقل‌ترین میزان کارمزد دریافت نمائید.

امتیاز حساب بانک رسالت چیست؟

در واقع اگر مبلغی را به مدت خاصی در بانک رسالت سپرده‌گذاری کنید، بانک رسالت، همان مبلغ را به همان مدت به شما وام می‌دهد که به این مبلغ اصطلاحا امتیاز وام رسالت یا امتیاز حساب رسالت می‌گویند. به عنوان مثال، شما اگر 10 میلیون تومان در بانک رسالت پس‌انداز کرده باشید، 10 میلیون تومان امتیاز حساب یا 10 میلیون تومان امتیاز وام رسالت خواهید داشت. یعنی اگر 10 میلیون تومان در یک ماه سپرده‌گذاری کنید، می‌توانید مبلغ 10 میلیون تومان را به مدت 6 ماه یا 12 ماه به عنوان وام دریافت نمائید.

خرید امتیاز وام رسالت چگونه انجام می شود؟

برخی از افراد با گذاشتن سپرده در بانک رسالت، امتیاز وام قابل توجهی به دست می‌آورند ولی تمایلی به دریافت وام بانک رسالت ندارند و تصمیم می‌گیرند امتیاز وام خود را بر اساس قوانین داخلی بانک به حساب دیگران منتقل کنند. با اینکه واگذاری امتیاز به صورت رایگان در اختیار افراد یا سازمان‌های دیگر اقدامی بلامانع است ولی برخی از صاحبان کسب و کار نیز تصمیم به خرید امتیاز وام بانک رسالت می‌نمایند تا بتوانند در دوره بازپرداخت طولانی‌تری، وام بیشتری دریافت کنند. با این تفاسیر فروش امتیاز وام بانک رسالت به دیگران بلامانع خواهد بود.

نحوه فروش امتیاز وام رسالت چگونه است؟

اگر قصد فروش امتیاز وام بانک رسالت را دارید، ابتدا باید وارد سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت شوید و از منوی تسهیلات، گزینه معرفی وام را انتخاب کنید. شما در این قسمت باید مشخصات شخصی که می‌خواهید امتیاز را به وی منتقل کنید باید درج شود. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره حساب بانک رسالت و مبلغ مدنظرتان خواهد بود. پس از طی کردن مراحل ذکر شده، برای شما و شخص گیرنده امتیاز پیامکی ارسال می‌شود. شما برای فروش امتیاز وام می‌توانید از طریق دوستان و آشنایان خود اقدام کنید و یا آن را به افرادی که تجربه‌ای در این کار دارند، بسپارید. همچنین برای این امر، سایت‌های آگهی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه انتقال امتیاز وام رسالت

دقت داشته باشید ک تمامی فرآیندهای بانک رسالت اعم از فروش امتیاز وام بانک رسالت به صورت غیرحضوری است. به عنوان مثال اطلاع از میزان امتیاز تسهیلات یکی از خدمات غیرحضوری است که از طریق سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت امکان پذیر خواهد بود. انتقال امتیاز وام بانک رسالت یکی دیگر از خدمات غیرحضوری و آنلاین بانک رسالت است. پیش از خرید امتیاز وام رسالت، شما می توانید میزان تسهیلات حساب خود را برآورد کنید و بعد از خرید امتیاز وام و بررسی مجدد میزان امتیاز وام، از انتقال صحیح امتیاز وام به حساب خود اطمینان حاصل نمائید.

نحوه اعتبارسنجی در سامانه مرآت

برای اخذ وام از بانک رسالت، نیاز است تا پس از افتتاح حساب در بانک رسالت، اعتبارسنجی را انجام داد. بدین منظور بانک رسالت از سامانه مرآت برای اعتبارسنجی مشتریان استفاده می‌کند. شما برای این کار باید به سامانه مرآت به آدرس https://user.imerat.ir وارد شوید و بعد از عملیات ثبت نام، مدارک خود مبنی بر داشتن درآمد و توان بازپرداخت اقساط وام را ارائه دهید. به عنوان مثال اگر کارمند هستید، باید فیش حقوقی خود را درون سایت آپلود کنید یا اگر کاسب هستید، جواز کسب و پرینت حساب بانکی خود را ارائه نمائید.

کارشناسان مرآت نهایتا پس از 2 یا 3 روز، مدارک شما را بررسی می‌کنند و میزان اعتبار شما را مشخص می‌نمایند. کارشناسان پس از اعتبارسنجی، میزان وامی که به شما تعلق می‌گیرد و توان بازپرداخت شما را تعیین می‌کنند. شما باید در این مرحله ضامن یا ضامن‌ها را مشخص کرده و پس از ارائه سفته الکترونیک، در صورت داشتن امتیاز وام کافی، درخواست وام خود را در اینترنت ثبت نمائید.